Organik Haberleşme Teknolojileri

Sistem İletisi
TAMAM
İleti Yönetim Sistemi Nedir? Nasıl Çalışır?
İleti yönetim sistemi nedir, nasıl çalışır? İYS’ye üye olmak zorunlu mu? Başvuru sürecinde neler gerekir?
ÜYE OLUN!
Aşağıdaki formu eksiksiz ve doğru olarak gönderin, cep telefonunuza gelen bilgilerle oturum açarak hemen SMS göndermeye başlayın.
DEVAM
İleti Yönetim Sistemi Nedir?
Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe alınan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik‘e uygun olarak; Hizmet Sağlayıcılar’ın arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tipte ileti izinlerini saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların verdikleri izinleri görüntüleyip kaldırabilecekleri, izinsiz gönderimleri şikâyet edebilecekleri, kamunun ise ileti şikâyetlerini ve şikâyete konu iznin durumunu görüntüleyebilecekleri, web sitesi, kısa mesaj numarası ve çağrı merkezi üzerinden hizmet verecek, tüm izinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklayacak ulusal veri tabanı sistemidir.
Hangi tür iletiler yasa kapsamındadır ve kimler onay almak zorunda değildir?

Firmanızın, mal veya hizmetinizin tanıtımı,kutlama-temenni,promosyon, kampanya, indirim veya hediye içerikli tanınırlılığınızı artırmak amaçlı göndereceğiniz ticari elektronik iletiler(SMS,E-posta,Sesli Mesaj,Faks,Otomatik Arama,Sesli Arama vb.) İleti Yöneti Sistemi (İYS)'nden sorgulama yapılarak gönderilmelidir. İYS'de kayıtlı olmayan bir numara veya e-posta adresine ticari elektronik ileti gönderilemeyecektir.

5809 sayılı kanun kapsamında hizmet veren operatörler, vakıf üniversiteleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kamuya yararlı dernekler ve vergi muafiyeti sağlanan vakıflar, radyo ve televizyon yayıncılığı yapan kuruluşlar, devlet, mahalli idareler ve diğer kamu tüzel kişiler onay almak zorunda değildirler. Detaylı bilgi için lütfen "Sıkça Sorulanlar" bölümünü okuyunuz.

Organik Haberleşme abonelerinin yapması gerekenler nelerdir?

Organik Haberleşme aboneleri öncelikle www.iys.org.tr adresinden İYS’ye üye olmalıdır. Organik Haberleşme üzerinden ticari elektronik ileti göndermek istediklerinde, Organik Haberleşme gerekli yönlendirmeleri yaparak abonelere mevzuata uygun bir şekilde gönderim yapmalarını sağlayacaktır. İletileriniz İYS’de kayıtlı rehberinize gönderilecektir. İYS’de kayıtlı olmayan numaralara ileti gönderimi engellenecektir.

Aboneler ileti gönderimlerinde mevzuata uygun SMS içeriğini ayarlamalıdır. (sıkça sorulanlarda mevcuttur)

SMS içeriklerinde alıcıların (tüketicinin) aynı yol ve ücretsiz bir şekilde ret verebileceği Kısa numara Ret hizmeti" kullanılmalıdır. Ret veren numaralar otomatik olarak İYS veri tabanında güncellenecektir. İYS ile entegre çalışan altyapımız geliştirilmeye devam etmektedir. En kısa sürede tüm abonelerimize sunulacaktır.

İYS’deki Kavramlar

Hizmet Sağlayıcı Kimdir?
Telefon, çağrı merkezi, otomatik arama makinesi, akıllı ses kaydedici sistem, elektronik posta, kısa mesaj hizmeti gibi vasıtalar kullanılarak elektronik ortamda gerçekleştirilen ve ticari amaçlarla gönderilen veri, ses ve görüntü içerikli ileti gönderimi yapan gerçek veya tüzel kişilere Hizmet Sağlayıcı denir.

Ticari Elektronik İleti Nedir?
Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri doğrultusunda mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesinin tanınırlığını arttırmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla yapılan her türlü ticari iletişimi ticari elektronik ileti olarak adlandırılır.

Alıcı Kimdir?
Hizmet sağlayıcısının sunduğu ticari elektronik iletiyi alan kişiye alıcı denir. Alıcılar İYS’de izinlerini hızlı ve kolay bir şekilde tek hesaptan yönetebilir ve değiştirebilirler. Ayrıca şikâyet başvurularını da buradan gerçekleştirirler.

İleti Yönetim Sistemi Nasıl Çalışır?

Ticari elektronik ileti izinleri için güvenli veri tabanı

Tüm ticari elektronik ileti izinleri, İleti Yönetim Sistemi'nde saklanır.
Ticari elektronik ileti gönderimi yapan tüm Hizmet Sağlayıcılar, pazarlama, promosyon, kampanya, indirim, hediye reklam vb. içerikli ticari elektronik iletilerini müşterilerine arama, mesaj ve e-posta olarak iletebilmek için aldıkları ticari elektronik ileti izinlerini İleti Yönetim Sistemi'ne yükler.
Alıcılar yani vatandaşlar ise bu izinler için çıkış haklarını diledikleri zaman kullanacaktır.

Tek noktadan yönetim

Alıcılar, ne zaman, nereden, hangi kanal üzerinden hangi Hizmet Sağlayıcı'nın veya markasının ticari elektronik ileti göndermesine izin verdiğini görüntüleyecektir. Hizmet Sağlayıcılar'a her bir kanal (arama, mesaj ve e-posta) için verdikleri izinleri İleti Yönetim Sistemi üzerinden düzenleyebilecektir. Üstelik tüm bu işlemler tek bir platformda yapılacaktır.

Ticari elektronik iletiler kontrol altında

Hizmet Sağlayıcılar herhangi bir kanaldan ticari ileti göndermek istediklerinde, vatandaşların verdikleri izinler çeşitli yöntemlerle İleti Yönetim Sistemi üzerinden kontrol edilerek sadece izin vermiş vatandaşlara gönderim yapılacaktır. Çıkış hakkının kullanıldığı durumlarda İleti Yönetim Sistemi filtresi sayesinde bu iletiler ret hakkını kullanmış alıcılara gönderilmeyecektir.

Şikâyet yönetimi daha hızlı daha kolay

Ticari elektronik ileti almayı reddettikleri bir Hizmet Sağlayıcı'dan ileti alan vatandaşlar, şikâyet haklarını İleti Yönetim Sistemi üzerinden kullanabilecektir.

İletişim bilgileriniz güvende

İleti Yönetim Sistemi üzerindeki tüm izinler ve iletişim adresleri, ulusal veri tabanlarında saklanacak, böylelikle veri güvenliği sağlanacaktır.

SIKÇA SORULAN SORULAR
Sizlerden gelen belli başlı konuların açıklamalarını derledik...
MEVZUAT
E-Ticaret Kanunu - 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun

Görüntüle
15 Temmuz 2015 Tarihli Yönetmelik - Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik
Görüntüle
04 Ocak 2020 Tarihli Yönetmelik - Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik
Görüntüle
ŞİKAYET OLUŞTURUN!
Bilginiz dahilinde olmadan SMS aldığınızı düşünüyorsanız aşağıdaki formu doldurarak bu durumu bize bildirin.
GÖNDER
0242 255 50 16