Gelen red bildirimleri otomatik rehberinizden silinir!
Müşterileriniz ücretsiz sms göndersin.
Sadece sizel özel anahtar kelime.
Yasal Mevzuata uygun red bildirimi.
Müşterilerinizle doğrudan etkileşim.
Anahtar kelime üzerinde Mobil anket.
Api entegrasyonu.
Gelen red bildirimleri otomatik rehberinizden silinir!
Müşterileriniz ücretsiz sms göndersin.
Sadece sizel özel anahtar kelime.
Yasal Mevzuata uygun red bildirimi.
Müşterilerinizle doğrudan etkileşim.
Anahtar kelime üzerinde Mobil anket.
Api entegrasyonu.
Ret Bildirimi, mesajın gönderildiği kanal üzerinden (SMS-SMS gibi) yapılmalıdır. Yani SMS kanalından giden bir iletinin ret imkanı yine SMS ile olmalıdır.
• Ret Bildirimi ücretsiz yapılabilmelidir
• Ret bildirimi yapan kişi gönderim listesinden 3 iş günü içerisinde çıkartılmalıdır
• Kanunu Okumak için; https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/11/20141105-1.htm
• Yönetmeliği Okumak İçin; https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2015/07/20150715-4.htm
• İletişim kanalınıza uygun Ret Bildirim servisini satın almalısınız (4609 servis numaramız üzerinden hizmeti bu özellikleri karşılamaktadır)
• Gönderdiğiniz tüm mesajların içine Ret Bildirimi ile ilgili açıklamayı ve 4609 Red Bildirim Anahtar kelimenizi eklemelisiniz. (Örneğin SMS red ‘’ABC’ yaz 4609'a gönder.)
• SMS metninizin içerisinde tacirler için Mersis numarasına, esnaflar için adı soyadı ile TC kimlik numarasına yer verilmelidir.
• Başlıklı SMS göndermelisiniz. Abone numaranız ile gönderirseniz SMS metninizin içerisine işletmenizin adını yazmalısınız.
• Bilgilendirme içeriğine sahip gönderimleriniz dışındaki tüm gönderimlerinizde Blacklist kontrolünü aktif etmelisiniz.
• SMS içeriğinden, niteliği açık bir biçimde anlaşılamıyorsa tanıtım, kampanya ve bilgilendirme gibi niteliği belirleyici bir ibareye SMS metninin başında yer verilir.
• Promosyonların geçerlilik süresi ve tüketicinin bunlardan faydalanmak için yerine getirmek zorunda olduğu yükümlülüklere ilişkin şartlar, açık ve şüpheye yer vermeyecek şekilde, bu hususlara özgülenmiş bir URL adresi veya müşteri hizmetleri numarası gibi kolay bir şekilde ulaşılabilecek yöntemlerle sunulur. (Örneğin; Detaylı bilgi için:0850XXXXXX)
• İletişim izni almadığınız kişilere mesaj gönderimi yapmamalısınız.
• SMS içeriğini yazarken, "Mesaj içeriği nasıl olmalıdır?" yazımızdaki maddeleri uygulamalısınız.
Ticari elektronik iletinizin içeriği alıcıdan alınan onaya uygun olmalıdır. Alınan onayın kapsamı, gönderilerin içeriği ile örtüşmelidir. SMS içeriğine;
• Tacirler için Mersis Numarası ve Ticaret Ünvanı. Esnaflar için Ad Soyad ve T.C Kimlik Numarası yazılmalıdır.
• 4609 SMS Ret Bildirim anahatar kelime yazılmalıdır.
• Telefon, faks ve eposta adresi gibi iletişim bilgilerinden en az birini mesaj içeriğinde yer vermelidir. • Açık bir şekilde anlaşılamadığı takdirde mesaj içeriğinde tanıtım, kampanya, bilgilendirme gibi tanımlayıcı ibarenin yer alması gerekir.
• İndirim, hediye gibi promosyonlar, mesaj içeriğinde açıkça beliritilmeli, promosyana ait içeriklerin sunulması gerekliliği durumlarında ilgili şartların açıklandığı sayfaya link veya müşteri hizmetleri numaralarının mesak içeriğinde belirtilmesi gerekmektedir.
Kurumunuzu temsil eden Mersis Numaranızı mersis.gtb.gov.tr adresinden kayıt olup öğrenebilirsiniz.
Yönetmelik kapsamında belirtilen Beşinci Bölüm / Çeşitli ve Son Hükümler / Geçici Madde 2’ye göre Kanunun yürürlük tarihi 1 Mayıs 2015’den önce müşterilerinize mal ve hizmet teminine yönelik işlemler sırasında oluşmuş müşteri veritabanınız ONAYLI olarak kabul edilmektedir. (Referans : Geçici Madde 1 – 2)
Şikayet başvuruları, elektronik ortamda, e-devlet kapısı veya bakanlığın internet sitesi üzerinden veya yazılı olarak şikayetçinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il müdürlüklerinde tüketici tarafından yapılmaktadır. Ticaret il müdürlüğü şikayette bulunulan firmaya sms metin içeriğini gönderildiği numarayı ve saatini belirttiği yazı göndermektedir ve firmadan konu ile ilgili savunması talep edilmektedir.
Denetim ve ceza kesmeye yetkili kurum Ticaret ve Gümrük bakanlığı il müdürlükleridir.
• İzin almadan ileti gönderilmesi durumunda
• İletinin alınan onaya uygun olmaması durumunda
• Denetim müfettişlerine ilgili belge ve bilgilerin verilmemesi durumunda
• Mesaj içerisinde firma bilgilerinin yer almaması
• Mesaj içinde firma iletişim bilgilerinin olmaması durumunda
• İletinin reddetme hakkının verilmemesi durumunda
• İndirim ve Promosyonlarda faydalanma şartlarının açıkça anlatılmadığı durumlarda
• İzin almadan gönderilen mesajın birden fazla kişiye gönderilmesi durumunda 10 katı (5000 x 10)
Ticaret il müdürlüklerinden tarafınıza şikayet ile ilgili bir yazı geldiğinde; yazıdaki saat ve mesaj içeriği kontrol edilip SMS'in gönderilip gönderilmediği raporlarınızdan kontrol etmelisiniz. SMS gönderilmişse tüketicinin onaylı veritabanınıza ne zaman eklendiğinin ispatının cevabi yazınızda yapılması gerekmektedir. Mesaj içeriği nasıl olmalıdır? yazımızdaki yapılması gerekenleri kontrol etmeniz, fiziki veya elektronik ortamda onayın alınıp 3 iş günü içerisinde kara listeye eklendiğini ispatlamanız gerekmektedir.